e
BJØRNEMYRHALLEN ER VÅR HOVEDARENA
Klubbens kamper spilles i hovedsak i Bjørnemyrhallen. Lagene kan selv bytte med andre lag, om dato for hallansvar ikke passer , men viktig å informere arrangementsansvarlig på epost eller mobil om dette.
Hallansvarlig lag har i hovedtrekk ansvar for
- Låse opp/åpne hallen – oppmøte 75 min før kampstart!
- Klargjøre hallen for kampstart
- Bemanne sekreteriatet
- Sekretariat skal sørge for at målene er festet forsvarlig
- Klargjøre og bemanne kiosken
- Samt organisere salg av inngangsbilletter
- Rydde opp og stenge kiosk, sekreteriat og hallen
Under alle Nesodden håndballklubb sine hjemmekamper skal det være et lag som har hallansvar i hallen. Husk at kampene kan endres så sjekk BANEDAGBOKEN! Det er viktig å sette seg godt inn i gjeldende branninstruks
Viktig på forhånd å printe ut kampoversikt fra www.handball.no Region Øst – Terminlister – Banedagbok (velg Region øst, sone Follo Nord, Bjørnemyrhallen)
PLANLEGGING OG MANNSKAPSFORDELING AV HALLANSVARET
Alle lag har fått fordelt hallansvar gjennom sesongen, og det er oppmann i de respektive lag som har ansvar for fordelingen av oppgavene i sitt lag. Oppmann skal informere foresatte om oppmøtetidspunkt samt fordelingen av arbeidsoppgaver. Husk at lengden på hallansvaret varierer med antall kamper som spilles den aktuelle dagen, og det anbefales å sette opp vakter på 2-3 timer. Første vakt skal møte 75 min før første kamp, da det er mye som må klargjøres! Oppmann bør være tilgjengelig ved oppstart og avslutning, ev delegere dette ansvaret. Det er en stor fordel om oppmann printer ut arbeidsfordelingen gjennom dagen slik at alle har oversikten om det skulle komme noen spørsmål.
Nedenfor vises alle oppgavene som skal fordeles;
- Hvem skal stå i kiosken ( 2 stk )
- Hvem skal sitte i sekreteriatet ( 2 stk )
- Hvem skal ta imot inngangspenger oppe ( 1 stk )
- Hvem skal levere kake ( 2 langpanne/muffins pr 2 kamper )
- Hvem skal levere vaffelrøre ( 3 liter vaffelrøre pr kamp )
Det er viktig at kakene og vaffelrøren blir levert ved oppmøtestart, slik at dette kan klargjøres for salg.
Mer detaljert oversikt over arbeidsoppgavene i kiosken gjennom hele dagen finnes i kjøkkenskapet inne på kjøkkenet. Der finnes også en liten perm med nødvendige kopier av ulike utskrifter som Dommeroppgjørsskjema, salg av billetterskjema og NHK klistremerker. I tillegg er det lagt ved kontaktinformasjon samt annen nødvendig informasjon.
Oppmøte:
Første vakt skal møte 75 min før første kamp. Det er mye å klargjøre før første kamp starter, så det er nødvendig med god tid.
Ved ankomst:
Det foreligger detaljert arbeidsbeskrivelse over kioskoppgaver limt opp på innsiden av kjøkkenskapene håndballen disponerer. Vennligst følg disse!
Billetter/inngang:
Billetter til klubbens arrangementer skal selges fra eget bord rett ved handikapheisen på tribunenivået. Det er egne kasse for billettsalget. Antall billetter som selges skal registreres fortløpende på oppgjørsskjema. Oppgjørsskjema ligger i egen perm i kjøkkenskapet nede på kjøkkkenet. Pris for inngangsbillett er de til enhver tid gjeldende satser satt av klubben (p.t. 50,-). Personer under 16 år skal ikke betale inngangsbillett. Det samme gjelder for medlemmer av styret, trenere og oppmenn fra Nesodden HK + trenere fra besøkende lag. Dommere og sekretariat kan fritt motta kaffe/saft/vaffel.
Dommere som dømmer flere kamper
Har rett til å ta ut mat gratis av kiosken vår for inntil 100,-. Kvittering skal skrives og påføres signatur av kiosk ansvarlig.
Ved dagens slutt:
Oppgjør/kontanter:
Tell opp kiosk- og billettkassen. Oppgjørsskjema skal fylles ut og leveres kasserer med pengeskrinet etter endt arrangement; Trude Engelstad, Blåbærstien 33 h. mob. 913 13 547. Oppgjørssskjema ligger i permen i kjøkkenskapet.
Rengjøring/rydding og avslutning:
Det foreligger detaljert arbeidsbeskrivelse over hva siste vakta skal gjøre som er limt opp på innsiden av kjøkkenskapene håndballen disponerer. Vennligst følg disse!
Før oppstart:
- Print ut kamprapporter på nett dagen før kampdag. Gå inn på www.handball.no – terminlister – kamp rap. Pr. hall – velg region øst – Follo – Bjørnemyrhallen – dato – hent kamprapporter. (Lurt å ha med 2 sett, da noen kan skrive feil.)
- Ta med musikk iform av mobil eller iPod eller lignende.
- Brun koffert under tribunen med alt nødvendig utstyr som klokke, Timeoutkort mm.
- Sett frem innbytter benker til begge lag + time out kort
- Koble opp musikk i rommet til høyre for tribunen hvor også panel for klokken ligger
- Gjør deg kjent med klokkepanel for stilling, utvisning, rettelser, time out osv .
- Les rutinebeskrivelsene for utfylling av kamprapport.
- Sørg for at begge lag fyller ut rapportene i god tid før start.
- Sett på bjelkene på målet for de minste lagene.
- Sjekk at målene står sikkelig festet i gulvet.
ANSVARSFORDELING UNDER KAMPENE:
- Tidtaker har ansvaret for betjening av klokkepanel og hele tiden holde god dialog med kampens dommere og lagledelsen for begge lag.
- Sekretær har ansvar for å notere alle mål, målscorere, utvisninger, gule kort, røde kort, Time Out, stilling ved pause, stilling ved slutt på kamprapporten. Kamprapport koordineres med dommerens resultater etter kampen er slutt. Husk å få underskrift av begge lagledere og dommere etter kampen. I tillegg skal navn på tidtaker og sekretær påføres skjema.
- Nb! Hvis en spiller blir skadet skal dette påføres nederst på skjema samt at det ligger egne skadeskjema i permen i kofferten – se også idrettshelse.no.
- Idrettens skadetelefon har telefonnummer 02033
- Speaker (kan ofte være sekretær) har ansvaret for alt av «lyd» i forbindelse med arrangementene.
- Sørg for musikk i lydanlegg før kamp, i pausen og mellom kampene. Benytt gjerne musikk under innløping.
- Før kampen
- Fortelle hvilke lag som spiller
- Navn på kampens dommere (om man har tid, synes spillerne alltid at det er hyggelig at deres navn leses opp. Avtal i så fall at lagene stiller opp i god tid før kampen starter)
- Fair play – kampen mot rasisme
- Følgende tekst bør leses opp før hver kamp begynner:
- » Håndballforbundet i region Øst og vi i Nesodden Håndballklubb er opptatt av «fair play» og kampen mot rassisme. Med dette som bakgrunn ønsker vi dagens dommer/dommerne og begge lag lykke til.»
- Under kampen
- Opplys om målscorere med nummer og navn
- Stiling etter scoring
- Advarsel, utvisninger og Time Out
- Pauseresultater
- Pause
- Opplyse om resultat ved pause
- Opplyse om salg
- Opplyse om salg av frukt osv i kiosken
- Opplys kort om branninstruks og rømmingsveier
- Spille musikk
- Etter kampen
- Sluttresultat
- Takke lag og dommere for kampen
- Ønske publikum velkommen igjen
De som sitter i sekretariatet skal rydde alt tilbake på plass før de forlater hallen. Søppel ryddes også vekk fra hallen.
Spørsmål rundt arrangement kan rettes til arrangementsansvarlig i klubben eller andre i styret. Se hallperm for kontaktinformasjon eller på våre hjemmesider www.nesoddenhk.no.
Ved behov så har følgende personer fra styret også tilgang til nøkkel til Bjørnemyrhallen;
Lena Fixdal 98 69 39 51
- Trude Engelstad 91 31 35 47
3 liter VAFFELRØRE
- 6 egg og 3 dl sukker piskes
- 150 gram smør smeltes og blandes med 1,5 liter melk
- 18 dl. hvetemel
- 3 ts vaniljesukker
- 3 ts. bakepulver
- 3 ts. kardemomme
Rør alt godt sammen til en glatt røre